دانلود آهنگ جدید از آهنگ ایرونی

دانلود آهنگ شاد و قدیمی

دانلود آهنگ جدید از آهنگ ایرونی

دانلود آهنگ شاد و قدیمی

بهترین تفریحات و جاهای دیدنی آنتالیا

بهترین تفریحات و جاهای دیدنی آنتالیا

این شهر به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در آنتالیا ترکیه محسوب می گردد دارای جاذبه های فراوان و مناظر حیرت انگیزی می باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاهها خود نمائی می کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه کاله ایجی قرار دارد. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده ، بسیار جلب توجه می کند.

 

سواحل آنتالیا

 

شهر آنتالیا در همان ابتدا یعنی از سال 159 قبل از میلاد که توسط آتالوس بنا نهاده شد محل سکونت و زندگی مردم بوده است. آتالوس بود که نام این شهر را آنتالیا نامید. این شهر قبل از اینکه بدست عثمانی ها بیفتد تحت تصرف رومی ها ،بیزانسیها و سلجوقیان بوده است.معنای لغوی آنتالیا، سرزمین آتالوس می باشد و در زمان آتالوس دوم بنا شده است. این شهر پس از پایان پادشاهی «برقها»برای مدتی مستقل بوده و بعدها هم به دست دزدها افتاده است. این شهر در زمان بیزانسها مرکز کلیسای جامع بوده و نامش آتالئیا بوده و بعد از تصرف ترکها پیشرفت بزرگی داشته است. یکی از این آثار به جای مانده از این دوره دیوار بلندی می باشد که قسمتی از آن به عنوان موج شکن بوده و شهر را از طوفانهای سهمگین حفظ می‌کرده است. دروازه مرمت شده هادریان این دیوار از اثرهای بسیار زیبای عهد عتیق محسوب می شود که در تور آنتالیا می توانید از این جاذبه ها دیدن کنید. علی رغم این که شهرهای عهد عتیق دارای معبد آگورا و آمفی تئاتر می‌باشد اما تاکنون ثبت مکانهای این نوع اثرها امکان پذیر نبوده است

 

1. تفریح در مرکز آبی آکوالند (Aqualand)

این مجموعه یکی از زیباترین مراکز آبی تفریحی ترکیه می باشد که در محوطه بزرگی از منطقه ساحلی کنیا آلتی قرار گرفته است . پاموک کاله (پاموک قلعه): پاموک کاله از شگفتی های بسیار عجیب و دیدنی تور آنتالیا محسوب می شود. آب های کالسیوس با حرارت 35 درجه از ارتفاع 100 متری فرو می ریزد و استخر های بزرگ و متعددی را تشکیل می دهد. آب روح معماری این تشعشعات زیبا بوده و این مکان به نام قصر پنبه ای مشهور شده است . استخر های آبگرم این ناحیه خواص درمانی دارند.

 

پارک آبی آنتالیا

 

2. تورکشتی (KEMER YACHT TOUR)

در تور آنتالیا این تور شامل گشت دریایی بر روی آب های مدیترانه می باشد. شما از هتل خود توسط اتوبوس به بندر زیبای شهر کمر در 45 کیلومتری آنتالیا حرکت کرده و پس از سوار شدن به کشتی ضمن تماشای طبیعت زیبای اطراف، می توانید در توقف های کوتاه در دریا به شنا پرداخته و لذت ببرید. صرف ناهار بر روی عرشه کشتی می باشد .

 

تور کشتی آنتالیا

 

2. شب ترکی شهر آنتالیا (TURKISH NIGHT)

این تور ویژه در تور آنتالیا که شب ترکی یا افسانه هزار و یکشب نامیده می شود شامل برنامه های فولکوریک ترکی و اجرای شیوه ازدواج نمودن در زمان عثمانی ها که توسط گروهی هنرمند به نمایش در می آید می باشد.در تور آنتالیا این تور به همراه صرف شام و نوشیدنی از امکانات ویژه آمیتیس می باشد. لیست قیمت بهترین تورهای آنتالیا را اینجا ببینید. 

 

شب ترکی آنتالیا

 

رافتینگ. رودخانه کوپروچای در تور آنتالیا: این رودخانه از کوه های توروس سرچشمه گرفته، بعد از گذر از تنگه های باریک و پر پیچ و خم بسیار طبیعی و زیبا از مسیر جنوبی سریک به دریای مدیترانه می ریزد. دو طرف رودخانه عمود و قائم است که بالا رفتن از آن تقریباً غیر ممکن است، رودخانه کوپروچای که از آب های زیر زمینی گودال های باریک تغذیه می‌شود دارای یکی از زیبا ترین مناظر ترکیه را تشکیل می دهد.

 

3. رافتینگ (RAFTING)

در کنار این خصوصیات، قرار گرفتن شهر تاریخی (Zerk) در غرب رودخانه و در بین اراضی زیبا، قلعه های کنار رودخانه، برآمده‌گی ها، پل های متعلق به دوران روم باستان و راه های قدیمی اهمیت رودخانه را در تور آنتالیا بیشتر کرده است.شهر آنتالیا مهمترین مرکز توریستی ترکیه می باشد. طول ساحل های آنتالیا با در نظر گرفتن ناهمواریهایش 650 کیلومتر و طول مستقیمش 500کیلومتر می باشد عمق دریا در بخش های غربی ساحل آنتالیا به خاطر شیب تند کوههای مشرف به این قسمت ها بیشتر می باشد. علی رغم این در ساحل های قاش ، دمره ، فینیکه ، کوملوجا، تکیراوا و کمر پلاژهای طبیعی بسیار خوبی وجود دارد.

 

رافتینگ آنتالیا

 

4. گردش در سواحل آنتالیا (ANTALYA BEACH)

علاوه بر اینها در سواحل گوینوک ، کمر، تکیراوا، اولمپیوس، از کاره کولین دنیا تا کستانتوس و پلاژهای بل دیبی عناصر طبیعی لازم وجود دارد. پلاژهای رشیدآوا و کونیا آلتی در غرب آنتالیا قرار دارد. در بخش های شرقی استان یک جلگه در میان موازات کوه و دریا تشکیل شده است و به این ترتیب در سواحل شنی از آنتالیا تا نزدیکی های قاضی پاشا کشیده شده پلاژهای باشکوهی تشکیل گشته است.

در شرق آنتالیا هم پلاژهای کونوو، بلک، لارا،کارپوزکالدیران قرار دارد. در آنتالیا تعداد زیادی از پلاژهایی که برنده پرچم آبی شده اند وجود دارد.پرچم آبی نام جایزه ای است که از سوی اوقاف آموزش محیط زیست اروپا از اوایل سال 1987 برای بالا بردن کیفیت خدمات رسانی پلاژها، تمیزی آبهای دریا و دریاچه ها و سواحل به کشورها اعطا می شود.

وجود خلیج های کوچک دیدنی و پلاژهای طبیعی شنی و نرم آنتالیا در کنار گرم شدن دریا و آب و هوای منطقه در میان ماههای مارس تا دسامبر باعث افزایش فصل توریسم دریا شده است.

ساحل غربی آنتالیا :

  • ساحل نور

سواحل شرقی آنتالیا :

  • سواحل ماسه های طلایی

پلاژها:

  • پلاژ کلئوپاترا
  • پلاژ اینجه کوم
  • پلاژ دئو
  • پلاژ اولاش
  • پلاژ سورقون
  • کورو پلاژ
  • پلاژ لارا

 

ساحل های آنتالیا

 

5. کسیک مناره Kesik Minare

به معنای مناره های بریده شده می باشد که در گذشته به عنوان کلیسا از آن استفاده می شده است. این اثر در واقع نمایانگر تاریخ کهن شهر که زمان رومی ها، بیزانس، سلجوقیان، عثمانی ها تا به امروز را شامل می شود، می باشد. هنگامی که امپراتورها دریان در سال 130 بعد از میلاد در شهر (فاسیلین) از استان آنتالیا دیدن کرد بافتخار او دروازه ای با سه طاق و ستونهای تزئین شده بنا گردید. در آن زمان این دروازه تنها راه ورودی به شهر به شمار می آمد. امروزه دو برج دروازه و قسمتهایی از دیوار مربوطه را می توان در کنار بندرگاه مشاهده نمود

منبع


تشخیص طبیعی بودن عسل

عسل یکی از مقوی ترین خوراکی ها است. تشخیص طبیعی بودن عسل همواره یکی از دغدغه های مصرف کنندگان این ماده غذایی است. با روش های زیر می توانید عسل طبیعی را به راحتی تشخیص دهید.

نایب رییس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان در خصوص تشخیص عسل طبیعی از صنعتی به روش آزمایشگاهی اظهار کرد: برای اطمینان صددرصدی از اصل و طبیعی بودن عسل باید چند نکته از جمله میزان ساکاروز، قند قبل و بعد هیدرولیز و دیاستاز (تست عسل حرارت ندیده) در آزمایشگاه ها آنالیز شود و بر اساس استانداردهایی که وجود دارد، مشخص شود که عسل در چه رده ای قرار دارد.


وی افزود: در جواب آزمایش ها مشخص می شود که عسل آزمایش شده در رده عسل کاملا خالص، عسل تغذیه نشده از زنبور، کم تغذیه شده و زیاد تغذیه شده قرار دارد یا اینکه تمام عسل، صنعتی است و بدون زنبور تولید شده است و تنها شکل عسل را دارد.

عسل طبیعی را با 3 نکته زیر تشخیص بدهید
عسل طبیعی شل است
وی در مورد روش های خانگی تشخیص عسل طبیعی اظهار کرد: توجه به مواردی از جمله شل بودن عسل طبیعی می تواند در هنگام خرید این ماده غذایی به مردم کمک کند؛ عسل طبیعی که بدون شکر است و بیشتر برای درمان بیماری ها استفاده می شود، برخلاف تصور مردم، نسبتا شل است.


وی با بیان اینکه مردم تصور می کنند عسلی طبیعی است که سفت باشد، افزود: عسلی که زنبور تولیدکننده آن شکر نخورده باشد، شل است؛ از لحاظ علمی نیز این شل بودن به این دلیل است که قندهای اصلی عسل طبیعی، گلوکز و فروکتوز (قندهای کوچک مولکول) است و زمانی که ظرف عسل طبیعی را کج می کنیم این قندها به راحتی روی هم حرکت می کنند، در صورتی که اگر به زنبور عسل شکر بدهند، قند شکر که ساکاروز و ایساکارید (قند پیچیده تر) است به دلیل نوع مولکول ها به هم گیر می کنند و به همین دلیل عسل یک مقدار سفت تر از حالت عادی می شود.

عسل طبیعی به سختی در آب سرد حل می شود
وی با اشاره به اینکه این موارد نسبی است، گفت: آزمایش آب سرد از دیگر راهکارهای تشخیص عسل طبیعی از صنعتی است؛ یک قاشق عسل را اگر در درون یک لیوان آب سرد بریزیم، به ته لیوان رفته و ته نشین می شود و به سختی در آب سرد حل می شود؛ اما عسل های صنعتی قبل از رسیدن به ته لیوان از هم باز می شود.

عسل طبیعی شکرک می زند
وی یکی دیگر از نشانه های طبیعی بودن عسل را شکرک زدن عسل عنوان کرد و گفت: عسل طبیعی حتما شکرک می زند اما عسل غیرمرغوب شکرک نمی زند؛ البته این به آن معنا نیست که عسل بلافاصله پس از خارج شدن از کندو شکرک بزند، بلکه شکرک زدن شرایطی دارد.


وی افزود: در شکرک بستن عسل زمان و شرایط نگهداری بسیار مهم است؛ به عنوان مثال عسل طبیعی گل جعفری، یک ماه بعد از خارج شدن از کندو شروع به شکرک زدن می کند و برخی از عسل های جنوب کشور مانند عسل گل قنقال بعد از 2 سال و به صورت آهسته، شروع به شکرک زدن می کنند.


وی با بیان اینکه این موارد می تواند به مردم در خرید عسل طبیعی کمک کند، گفت: علاوه بر این موارد، عطر و طعم گل های طبیعی باید در عسل وجود داشته باشد، هر چند اضافه کردن اسانس در عسل های صنعتی رایج است.


وی یادآور شد: عسل طبیعی بر اساس نوع گل، دارای خواص مختلفی است و در حال حاضر از عسل طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود؛ بنابراین لازم است مردم برای حفظ سلامتی مصرف این ماده غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

منبع : بیتوته

کتاب فروشی اینترنتی

در این مقاله سعی شده است ده کتاب فروشی اینترنتی  برتر معرفی گردد. البته در نظر داشته باشید معرفی سایت های  مذکور به معنی تایید یا عدم تایید خدمات آنان نیست و سایت بر اساس نتایج جست و جو استخراج شده و در این مقاله درج شده اند.

  1. کتاب فردا

کتابفروشی فردا با هدف ایجاد یک سیستم منسجم و تخصصی فروش کتاب در سال ۱۳۸۹ به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرد تا خرید کتاب را به صورت اینترنتی میسر کند. این سیستم بر پایه یک پروژه کارشناسی ارشد در حوزه مدیریت بازاریابی و فروش، پس از بررسی کامل و همه جانبه نمونه های موفق در دنیا از جمله آمازون دات کام، کتابفروشی های زنجیره‌ای بارنس اند نابل و بوردرز طراحی و پیاده سازی گردید.

در حال حاضر بیش از ۸۷ هزار عنوان کتاب در این سیستم معرفی شده و امکان خرید کتاب ها به صورت اینترنتی به آسانی میسر است. بسیاری از ناشران و مراکز پخش کتاب توزیع کتاب های منتشر شده خود را از طریق این سیستم انجام می دهند.

تفاوت کتاب فردا با دیگر مراکز و مؤسسات فعال در فروش کتاب، در دو بخش قابل بررسی است:

  • کتاب فردا بر پایه تحقیقات جامع علمی و بر پایه تجربیات موفق پروژه‌های بزرگ دنیا در این حوزه پیاده سازی شده است.
  • این سیستم توسط یک مجموعه تخصصی نشر و پخش کتاب با عنوان انتشارات کتاب دانشگاهی به فعالیت می‌پردازد و از اینرو با مراکز و مؤسساتی که به صورت غیر تخصصی وارد حوزه کتاب شده‌اند تفاوت دارد.

www.fardabook.com

۲ . مژده بوک

مژده بوک با بیش از ۳۰۰۰۰ عنوان کتاب شامل مجموعه ای بالغ بر ۱۹۰۰۰ کتاب از نویسندگان داخلی و خارجی و ۷۰۰۰ مترجم و پدیدآورنده و نیز کتب متنوع دیگر مفتخر به همکاری با بیش از۱۷۰۰ ناشر جهت ارائه آثار می باشد و این وسعت فعالیت سبب گشته تا بتواندمجموعه کاملی از کتاب ها را در اختیار کتاب دوستان قرار دهد.

در این سایت دوستداران کتاب از سراسر کشور می توانند کتب مورد نیاز خود را در حوزه های گوناگون علوم انسانی ، علوم تجربی و پایه ، علوم ریاضی و فنی ، علوم کشاورزی و هنر به صورت الکترونیکی جستجو ، خریداری و در نشانی دلخواه تحویل گیرند.

www.mojdehbook.com

۳ . جیحون

فروشگاه اینترنتی جیحون فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ با هدف تسهیل خرید کتاب آغاز کرد. از آن زمان تا به امروز جیحون همواره در تلاش است تا در کنار کتاب، با تکمیل محصولات فرهنگی خود‏ پاسخ‌گوی نیاز مخاطبان باشد.

خدمات جیحون در راستای باور به ارزشمندی زمان شماست. کتابفروشی جیحون امیدوار است در کنار آن ها  یک گام جلوتر باشید و از تجربه‌ی خرید آنلاین و آسان محصولات فرهنگی لذت ببرید.

www.jeihoon.net

۴ . قاصدک

فروشگاه اینترنتی قاصدک در سال ١٣٩٥ تحت اشراف انتشارات انوار الهدی و کتابفروشی هدایت، با استفاده از پورتال شاپرک، توسط تیم قاصدک راه اندازی شد.

 هدف از راه اندازی فروشگاه:

ایجاد شبکه فروش وتوزیع مستقیم وبدون واسطه بین ناشران و خوانندگان کتاب میباشد. اطلاع رسانی در حوزه کتاب و معرفی آثار منتشر شده مهم و خواندنی

گسترش فروش و توزیع محصولات فرهنگی اعم از کتاب ، نرم افزار های مرتبط به کتاب ، نشریات و سرگرمی.

عرضه کتاب با موضوع های مختلف و زبان های گوناگون

ارسال به سراسر کشور برای نیاز جویندگان علم و فرهیختگان و اهل قلم

www.qps.ir

۵ . کتاب رایا

کتاب رایا در سال ۱۳۸۸ کار خود را در قالب پخش و توزیع کتب کمک آموزشی شروع کرد. این مجموعه در راستای ارائه هرچه بیشتر خدمات مستقیم به مردم، پس از شش ماه فروش تلفنی کتاب در همه زمینه ها و ارسال به تمامی نقاط تهران را در دستور کار قرار داد. چهار سال تلاش مستمر، پیگیری صادقانه و خدمت رسانی به مشتریان تهرانی عزیز، اینک شور و انگیزه رایا را برای خدمت رسانی به همه هموطنان عزیز در سراسر کشور را برانگیخته است. کتابفروشی اینترنتی رایا با تیمی مجرب از پرسنل کارآمد با هدف تامین کتابهای موردنظر کاربران عزیز در کمترین زمان ممکن و پوشش دهی تمام نقاط کشور در خدمت شما دوستان است.

www.rayabook.net


منبع

جاذبه های مشهد

جاذبه های مشهد

شهر مشهد را اغلب ایرانیان و حتی توریستی هایی که از خارج به ایران سفر می کنند با حرم امام رضا و آرامگاه فردوسی می شناسند در حالی که این شهر پر از جاذبه های گردشگری جذاب و طبیعی است که هر کدام برای خودشان می توانند به عنوان یک قطب گردشگری محسوب شوند. در این مطلب از الی گشت قصد داریم تا درباره مجموعه های تاریخی، تفریحی و فرهنگی متنوعی که در این شهر وجود دارد صحبت کنیم تا علاوه بر سفر زیارتی که به مشهد خواهید داشت به گردشگری و سیاحت هم بپردازید و سفر دلچسبی برایتان رقم بخورد که بهترین و نزدیکترین تور برای سفر تور مشهد نوروز 98 سایت سلام پرواز است که بهتون پیشنهاد میکنم.

۱- دریاچه چشمه سبز

همانطور که گفتیم در این مطلب می خواهیم درباره جاذبه های مشهد صحبت کنیم، دریاچه چشمه سبز هم یکی از همین جاذبه ها است که در استان خراسان رضوی قرار دارد و در یکی از بلندترین نقاط رشته کوه بینالود در ۵۰ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. این دریاچه کوهستانی که ارتفاع آن در ۲۵۰۰ متری سطح دریا واقع شده وسعت زیادی دارد و از آب آن برای آبیاری باغ ها و زمین های کشاورزی اهالی این منطقه بهره می برند.

دریاچه چشمه سبز

۲- مقبره فردوسی

یکی از جاذبه های ارزشمند مشهد مقبره فردوسی است که آثار وی جزو ارزشمندترین آثار ادبی ایران است.

آرامگاه فردوسی در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر مشهد در شهر توس قرار گرفته است. این بنا با الهام از معماری دوره هخامنشی، توسط هوشنگ سیحون بر پایه طرحی از کریم طاهرزاده طراحی و بازسازی شد. بازسازی و ساخت این بنا در سال ۱۳۴۳ به دستور انجمن آثار ملی آغاز شد و در سال ۱۳۴۷ به پایان رسید. این بنای ۹۰۰ متری از ستون، سنگ و کاشی ساخته شده است و در آن از عناصر تزیینی هخامنشی در ستون ها و سر ستون ها استفاده شده است. بر روی ۴ ضلع این آرامگاه نیز اشعاری از حکیم فردوسی نگاشته شده است.

مقبره فردوسی

۳- مجموعه کوهسنگی

دومین پارک بزرگ مشهد بعد از پارک ملت مجموعه کوهسنگی است که در لیست جاذبه های مشهد قرار می گیرد و در جنوب غربی این شهر نیز واقع است. پارک کوهسنگی در حاشیه کوه ‌هایی مرتفع ایجاد شده و از قدیمی ‌ترین روستاهای مشهد است. این منطقه یکی از محبوب ترین تفریحگاه های شهر مشهد است و دارای شهر بسیاری است چرا که یکی از شاهان ایران به شاه عباس در این منطقه تاج گذاری کرده است. این پارک تلفیقی از آب، سنگ و سرسبزی و نور است. ساختمان موزه‌ بزرگ خراسان، با الگوبرداری از معماری کاخ کلات نادر، جلوه زیبایی به این مجموعه داده است.

مجموعه کوهسنگی

۴-



دیگر بنای ارزشمند و تاریخی که در این شهر وجود دارد آرامگاه نادرشاه افشار است که به عنوان یادبودی از گذشتگان ایران در لیست جاذبه های مشهد قرار دارد. نادرشاه افشار در هنگام حیات خود دستور داد تا آرامگاهی کوچک در بالای خیابان مشهد ساخته شود. این بنای جدید که در محل فعلی آرامگاه وی قرار داشت، مدتی بر پا بود تا این که انجمن آثار ملی ایران در سال ۱۳۳۵ خورشیدی درصدد بر آمد آرامگاهی مناسب برای وی در همان محل مقبره قوام‌السلطنه احداث کند. مدت زمانی که ساخت آن به طول انجامید از سال ۱۳۳۶ تا ۱۳۴۲ ادامه داشت.

آرامگاه نادرشاه افشار

۵- پارک طبیعی هفت حوض  

مشهد را اکثر افراد به حرم امام رضا (ع) می شناسند اما غافل از این که این شهر پر از جاذبه های گردشگری است که هر کدام می توانند به عنوان یک قطب گردشگری در این شهر تبدیل شوند. پارک طبیعی هفت حوض نیز یکی از همین جاذبه های مشهد است است که در دل کوه های خلج جای گرفته است. این منطقه در ۷ کیلومتری مشهد قرار دارد و دارای هفت حوض می باشد.

به منظور دسترسی به این منطقه بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج و طی کردن حدود ۳ کیلومتر از جاده، به یک دوراهی می‌رسید. باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ را ادامه دهید تا به میدانی برسید. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید باید بعد از رسیدن به این میدان اتومبیلتان را پارک کنید و حدود ۲ کیلومتر از مسیر را پیاده طی کنید تا به «هفت حوض» برسید.

برای مشاهده ادامه مطلب بر روی اینجا کلیک کنید ..!

جابر بن حیان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حسین کاظمی ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید، عدالت آموزشی است تا همه ی دانش‌آموزان بتوانند از امکانات مناسب بهره مند باشند.


وی افزود: جشنواره علمی جابر بن حیان بر احیای تفکر، اندیشه و توانایی در حوزه علمی آموزش‌ و پرورش تمرکز دارد.


کاظمی تصریح کرد: این جشنواره‌ها از جنس تفکر و اعتماد به‌ نفس است که در کنار دیگر مقوله‌های آموزشی گفت‌ و گو را نیز به دانش‌آموزان می‌آموزد و اعتماد به ‌نفس‌ لازم را در آن‌ها به وجود می‌آورد.


وی یادآورشد: رقابت 3 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی شهرستان زرند در مرحله آموزشگاهی، برای حضور در مرحله استانی جشنواره جابربن حیان بیانگر موفقیت این جشنواره در هدف گذاری مبتنی بر شور، شوق و ایجاد انگیزه علمی در دانش آموزان است.


حسین محمدی ، معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان زرند نیز گفت: در طرح جابربن حیان تعداد 62 آموزشگاه ابتدایی با شرکت 3 هزار نفر دانش آموز در قالب 812 طرح در مراحل آموزشگاهی، در سال تحصیلی 96، 95 برگزار شد که از این تعداد 400 طرح به مرحله شهرستانی راه پیدا کردند.


وی افزود: در مرحله قطبی شهرستان های زرند، راور، کوهبنان، ماهان، ناحیه 2 کرمان و چترود پس از راه یابی به مرحله استانی به عنوان برگزیده کشور انتخاب شدند.

منبع : yjc